Sommeråpent i Odderøya museumshavn

Odderøya museumshavn Kristiansand.

Velkommen til sommerparadiset Odderøya museumshavn. I museumshavna har vi maritime aktiviteter for hele familien. Vi har åpent fra 22. juni til 18. august 2024 hver dag fra kl. 11-16.

Aktiviteter for barna

Kom og opplev vårt saltvannsakvarium. Her kan du lære om blant annet ulike småfisk, kråkeboller, strandkrabber og sjøstjerner- og til og med selv få ta dem opp og holde dem! I uteområdet er det mange aktiviteter for barna og en sandkasse. Robåtene er et populært tilbud.

Rett ved museumsområdet er det en liten strand hvor du kan fange krabber- eller kanskje ta deg en dukkert?

Åpningstider 2024:
22.06-18.08 – alle dager fra kl. 11-16.

Inngangspriser:
Voksen/barn kr. 50,-
Materialpakker til aktiviteter kr. 50,- per stk.

Inkludert i billetten er lån av robåter, aktiviteter og plastbåtutstillingen inne og ute.

Kafe og museumsbutikk på Odderøya

Vi har en kafe og museumsbutikk hvor du kan kjøpe maritime effekter og strandutstyr til barna. I kafeen selger vi vafler, is, kaffe og brus.

SUP utleie

Hos oss kan du låne robåt, leie SUP- brett, lage krabbesnøre og barkebåt, lære nyttige knuter og knop, låne fiskestang og hov.

SUP-brett i Odderøya museumshavn
SUP-brett i Odderøya museumshavn – Foto Elida Åsland.

Båtutstillinger

Inne i museet er det en plastbåtutstilling med ikoniske båter fra 1950-70- tallet som reflekterer plastbåtindustriens store betydning på Sørlandet. Her kan du fordype deg i historie om produksjonen av båtene og oppleve kjære sommerminner gjennom tidstypiske gjenstander.

Ute i havna ligger det flere flotte plastbåter fra den samme tidsperioden og nydelige trebåter utlånt av Bragdøya kystlag.

Plastbåtutstilling Nodeviga Odderøya museumshavn
Plastbåtutstilling i Nodeviga, Odderøya museumshavn.
Odderøya museumshavn

Les mer om Odderøya museumshavn