Utstyrsbanken

Skal dere ha en temporær utstilling eller et arrangement? Trenger dere byster til utstilling av drakter og klær eller utstillingsvegger? Trenger dere en projektor til et foredrag? Dere kan låne det gratis av Vest-Agder-museet.

Vest-Agder-museet arbeider med å bygge opp et lager av utstyr som kommuner, lokalmuseer og andre ikke-kommersielle aktører på det kulturhistoriske feltet i Vest-Agder kan benytte seg av.
Lån av utstyr fra Vest-Agder-museets utstyrsbank er gratis.

Foreløpig har vi:

• Leitner utstillingsvegger (2 sett x 7.6 m veggflate), 20 paneler. Hvert panel måler 59,5 cm x 59,5 cm.
  • 6 arrangementstelt (Tre stykk 3 m x 3 m og tre stykk 3 m x 6 m)
  • 10 sammenleggbare bord (122 cm x 76 cm)
  • Projektor og lerret
  • 11 utstillingsbyster/skredderbyster/giner (til utstilling av klær)
    – 5 damebyster
    – 2 herrebyster
    – 1 barn 3-4 år
    – 1 barn 6-8 år
    – 2 barn 10-12 år
  • Lydvest (bærbar høyttaler til f.eks. omvisning ute)
  • 2 flatskjermer 55» på stativ (til f.eks. visning av film eller bilder i utstilling)

Ønsker du å låne utstyr? Ta kontakt med Gunhild Aaby, tlf. 934 52 031.

Leitner utstillingsvegger til innendørs bruk: Utstillingsveggene består av 20 paneler og kan brukes til å montere bilder og tekst med dobbeltsidig tape eller monteringskitt. Løsningen er svært fleksibel og utstillingen kan variere i størrelse og høyde.

Telt til arrangementer: Teltene er i to størrelser: 3 x 3 meter (bildet) og 3 x 6 meter. Det finnes totalt seks telt i utstyrsbanken. Teltene har også tre sidevegger som kan monteres på hvis behov.

Utstillingsbyster: Skredderbystene kan brukes til å vise historiske klær. Vi har elleve byster i ulike størrelser til utlån.

Sammenleggbare bord: 10 bord fra O. b. Wiik for arrangementer  m.m. Enkle å sette opp.

Vil du vite mer om tjenester fra Vest-Agder-museet, se her.