Vente på advent – litterære og musikalske stjerneglimt på Gimle Gård

Gimle malerisalen flygel

På kvelden før «Jul på Gimle» inviterer vi til en stille stund med høytlesing og musikk på Gimle gård. I herskapshuset med den mangfoldige historien, formidler vi små litterære perler og binder sammen fortellingene med musikk mens vi venter på advent.

Arrangementet skal være en rolig stund der vi presenterer utdrag fra ulike dikt, romaner og noveller som passer i høstmørket og i tida rett før advent. Mellom opplesingen blir det toner som vi synes passer til tekstene vi presenterer. Målgruppen for arrangementet er voksne.

Petter Røren og Hege Solli er høytlesere, og Rune Hauan trakterer flygelet. Petter Røren jobber ved Lyngdal bibliotek og innbyggertorg og arbeider mye med litteraturformidling i sitt daglige arbeid. Rune Hauan er organist i Lindesnes sokn og Hege Solli er avdelingsleder ved Vest-Agdermuseet.

Juletreet er pyntet, og vi ønsker velkommen til en stille time med plass til tanker, tekst og toner.

Tid og sted:
Gimle gård, malerisalen, lørdag 19. november kl. 18.00.
Arrangementet varer i underkant av en time.

Gimle Gård flygel

Les mer om jul på Gimle