Velkommen på juleverksted på Sjølingstad

Den levende museumsfabrikken Sjølingstad Uldvarefabrik tar imot barnehager, SFO og skoleklasser for hyggelige førjulsaktiviteter i perioden 19. november – 17. desember. Bli gjerne med på omvisning i fabrikken også. Omvisninger og aktiviteter tilpasses barnas alder og spesielle ønsker.

I år har vi disse tilbudene:

JULEKALENDER i filt og ull som nåles sammen i nålefiltmaskinen. Barna lager hvert sitt kalenderbilde som festes på en felles kalender. Mål på kalenderen er 55×180 cm. Ta gjerne med skisse. Tid: ca. 90 min. Kr 350 per julekalender.

JULEPYNT: Vi lager julepynt i kardet ull eller filt. Tid: ca. 60-90 min. Pris: kr 20 per elev.

SMYKKEVERKSTED. Vi lager perlekjeder, armbånd, brosjer og hårpynt i kardet ull og ullfilt. Fine som julegaver. Tid: ca. 60-90 min. Pris: kr 20 per barn.

Barnas juleutstilling 2015. Tema: Vennskap og familie.

Vi er nysgjerrige på hva dere har laget i løpet av høsten. Kanskje dere har strikket noe? Malt fine bilder? Snekret? Sydd? Tegnet? Nå har dere muligheten til å vise det fram!

Sjølingstad Uldvarefabrik inviterer barn og unge i skoler, kulturskole, SFO og barnehager til å levere bidrag til juleutstillinga på museumsfabrikken.

Vi ønsker oss bidrag i forskjellige materialer og teknikker. Elevene kan lage hvert sitt arbeid, eller gruppa kan lage et fellesarbeid. Dere må gjerne skrive en liten tekst til. Utstillinga vil åpne under årets julemarked søndag 29. november, og vises til og med tirsdag 15. desember.

I utstillingsperioden blir det arrangert juleverksted for skoler og barnehager på museumsfabrikken. Der lager vi julepynt og små gaver i filt og ull. Vi tar imot påmeldinger allerede nå.

Påmeldingsfristen til Barnas juleutstilling 2015 er torsdag 19. november.
Innlevering av arbeider innen torsdag 26. november.

Tips til juleverksted og kunst- og håndverk: Vi selger kardet ull og hobbyfilt i fine farger!

Ta kontakt med formidlingsleder Judith Seland Nilsen for å melde dere på til utstilling eller juleverksted. Tlf. 38 25 60 23 – 488 54 806. Epost