Stjerner i tro og myter og strikketradisjoner – Foredrag i Odderøya museumshavn med Annemor Sundbø – utsolgt

28. september kl 00:00-21:00

Velkommen til septemberutgaven av «Historier i et museum». Denne kvelden får vi besøk av Annemor Sundbø som skal fortelle om «Stjerner i tro, myter og strikketradisjoner».

Når: Torsdag 28. september 2023 kl. 19 i Odderøya museumshavn.
Dørene åpner kl. 18.30.
Om det er billetter igjen kan de kjøpes i Odderøya.

Arrangementet er utsolgt.

Gratis inngang med årskort, men du må forhåndsregistrere gratisbilletten.

Annemor Sundbø er utdannet kunsthåndverker, tekstildesigner og faglærer i vev og tegning. Forfatteren er Statsstipendiat, har fått Kongens Fortjenstmedalje 2013 og Norges Husflidslags Fortjenestemedalje 2004 for bevaring og videreføring av kulturverdier i inn- og utland.

I 1983 overtok hun sjoddyfabrikken Torridal Tweed og Ulldynefabrikk. Fillelageret som fulgte med den lille fabrikken som resirkulerte ull, har vært grunnlagsmateriale for en rekke bøker knyttet til strikking som kulturhistorie.

Annemor Sundbø

Arrangementet er del av foredragsrekken «Historier i et museum»

I denne foredragsserien ønsker vi å invitere til spennende foredrag knyttet til Kristiansand og Sørlandet. Foredragende holdes i Odderøya museumshavn i Kristiansand.