Seaweed festival 2024: Tang og tare som mat på Odderøya fyr

07. juni kl 19:00-21:30 | Odderøya fyr
Seaweed festivalen 2024 logo.

Visste du at mennesker alltid har spist tang? For å feire tangens mangfold og allsidighet, arrangerer vi en todagers festival i Kristiansand og Lindesnes.

I alle land med kystlinje i verden vokser det ulike arter tang og tare- og tang har vært brukt til mye spennende gjennom tidene, bl.a. i mat og øl, som medisin og i gjødsel og kosmetikk. Bli med å lær mer!

Festivalen er et samarbeid mellom Lindesnes fyrmuseum og Odderøya museumshavn i Kristiansand.

Program Seaweedfestivalen 2024

Festivalen blir i Kristiansand på Odderøya fyr (for voksne) på fredag og på Lindesnes fyr (for alle) lørdag.

Fredag 7. juni kl.19-21.30: Odderøya fyr

• TANG OG TARE SOM MAT: Spennende nye elementer i det nordiske kjøkken ved Arne Duinker, Havforskningsinstituttet.
  • Historien om HARAHORN GIN – en gin produsert på tang ved John Olav Pfaff.

Det serveres sushi og drikke som passer til (med eller uten alkohol). Mat og to enheter drikke er inkludert i billetten. Pris kr 425,-

I år bruker vi Odderøya fyr som arena. Vi gjør oppmerksom på at det er en bratt gruset sti til fyret så adkomst kan være krevende, og arenaen er ikke universelt utformet. Men vi velger å bruke fyret som den fantastiske kulturhistoriske arenaen den er og gleder oss derfor over å kunne invitere dere til Seaweedfestivalen 2024 på Odderøya fyr.

Det er begrenset med plasser på fyret. Billetter kjøper du her:

Det er parkering like ved fyret. Spaserer man fra Kristiansand sentrum tar dette ca. 20 minutter. Se veibeskrivelse.

Odderøya fyr og tang.

Lørdag 8. juni: Seaweedfestivalen på Lindesnes fyr

Aktiviteter for barn og voksne lørdag 8. juni kl. 12-15.

Program Seaweed festivalen 2024.

Seaweed festival tanghøsting.