Påske i Odderøya museumshavn: Havdyrenes hemmeligheter

03. april kl 00:00-13:00 | Odderøya Museumshavn
Odderøya museumshavn
Odderøya museumshavn. Foto: Elida Åsland.

Mandag 3. april har Odderøya museumshavn åpen fra kl. 11-15 og det blir aktiviteter for barna og mulighet til å se plastbåtutstillingen innendørs.

Visste du at krabber pynter seg, at hoppekreps leker raketter, at torsk trommer og at tøffelsnegler bor i blokk?

Havdyrenes hemmeligheter

Nede i havdypene finnes dyr i alle størrelser, farger og fasonger. Der lever de selv om vi mennesker synes de er plagsomme, ikke har bruk for dem eller ikke vet om dem.

For å overleve må de få tak i mat, de må forsvare seg og de må få barn. Dyrene i havet har mange rare og overraskende metoder for å få det til.

Havet er mystisk og spennende, og havdyrene har mange hemmeligheter.

Hilde Eskild er forfatter og forteller. Sammen med Tone Falkenhaug, som er havforsker, har hun skrevet boka Havdyrenes hemmeligheter – Fantastiske fakta fra havets dyp. (Gaveca Forlag)

Havdyrenes Hemmeligheter – Odderøya Museumshavn 03.04.2023 kl. 12.00.

Billettpriser:
Voksen (f.o.m 18 år): 50,-
Barn (4-18 år): 50,-
Familiebillett (2v + 3b): 100,-
Student: 50 % rabatt ved fremvisning av studentbevis.

Ledsagerbevis er gratis inngang.
Du kjøper selv ordinær billett, og kan ta med deg ledsager gratis

Hilde Esklid

Hilde Eskild leser og forteller fra boka om dyrene i havet og alt de har å gjøre. Du kommer til å bli overrasket!