Kunstutstilling på Nordberg fort: Johan Söderström

Den nye midlertidige kunstutstillingen i Rødbygget på Nordberg fort viser verk av den svenske kunstneren Johan Söderström. Sommerutstillingen åpner søndag 7. juli og vil stå ut september.

Söderström arbeider med klart definerte metoder. Verkene hans er laget med sparkel i rammer av eik. Verkenes ulike felt legges ved siden av hverandre, som biter i et puslespill. Söderströms kunst er preget av en enkel estetikk, inspirert av et ønske om å visualisere og dermed omfavne det ufullkomne. Et viktig element i Söderströms filosofi er fremmedgjøring, og kunsten hans utforsker ulike tolkninger av dette begrepet. Med kunsten ønsker han å redusere avstanden mellom verk og betrakter.

Utstillingen åpner søndag 7. juli kl. 14 og vil stå ut september. Den er åpen i museets åpningstid – daglig i sommerferien! – og det er gratis adgang for alle.

Utstillingen er et samarbeid mellom Galleri Lista Fyr og Vest-Agder-museet, avd. Lista museum.