Historier i et museum: Jan Jørg Tomstad «Min fars kamp under og etter krigen»

25. april kl 19:00-20:30 | Odderøya museumshavn
Jan Jørg Tomstad - Foto Flekkefjord 1940-1945.
Jan Jørg Tomstad. Foto: Flekkefjord 1940-1945.

Foredrag 25. april kl. 19 i Odderøya museumshavn: Jan Jørg Tomstad «Min fars kamp under og etter krigen».

I foredraget «Min fars kamp under og etter krigen» deler Jan Jørg historien om sin far, Gunvald Tomstad. Hans bakgrunn og oppvekst. Om hans motivasjon for å gå inn i en motstands- og etterretningsgruppe, fra å være pasifist til å gjøre en farefull innsats under krigen. Hvordan det å utad være en forhatt nazist som en del av motstandskampen, hadde store kostnader. Ikke bare for ham, men også hele hans familien etter krigen.

Når: Torsdag 25. april 2024 kl. 19 i Odderøya museumshavn, Nodeviga, Kristiansand.
Dørene åpner kl. 18.30.
Billetter kr. 50,- (gratis med Vest-Agder-museets årskort)

Praktisk info: Det er ikke parkering i Nodeviga. Vi anbefaler å bruker Kildens parkeringshus som ligger en 5 minutters spasertur unna.

Jan J Tomstad med engelsk radio. Foto: Arbeiderbladet.
Jan J. Tomstad og Gunvald Tomstad med engelsk radio. Foto: Arbeiderbladet.
Arrangementet er del av foredragsrekken «Historier i et museum», og finner sted i Odderøya museumshavn.

I denne foredragsserien inviterer vi til spennende foredrag knyttet til Kristiansand og Sørlandet.