Åpning av aktivitetshuset i Nodeviga

25. juli kl 14:00-18:00 | Nodeviga, Odderøya i Kristiansand

Vest-Agder-museet bygger nytt aktivitetshus i Nodeviga på Odderøya i Kristiansand. Huset åpner under Tall Ships Races lørdag 25. juli.

Program for åpningen 25. juli kl. 14:

Apning 250715

Sommeren 2015 åpner et nytt aktivitetstilbud på Odderøya – i hjertet av Kristiansand. Her skal den nye museumshavna vokse fram. En grunntanke rundt utviklingen av museumshavna er å skape at et møtested og et område for opplevelser og egenaktivitet, ikke statiske båtutstillinger i tradisjonell forstand.

Lille Nodeviga 2013_ vannkikkert

I aktivitetshuset vil vi bygge opp et nytt maritimt aktivitetstilbud. Konseptet med «sakte moro», som vi har profilert med sommeraktiviteter de siste åra – det å lage ting selv, leke i og ved vann, oppdage og oppleve – ligger som ramme for det som skal skje. Virksomheten i huset er fleksibel. Dette er ikke et statisk utstillingsbygg, men et sted der aktiviteter kan rulles inn og bort. Det blir repslaging, knuter og knop, signaler til sjøs, ulike trykkeaktiviteter, laging av egne skipssekker og enklere aktiviteter som krabbesnøre, barkbåtspikking og papirbåtbretting. I aktivitetshuset vil vi etter hvert også støpe små plastlekebåter i vår vakuumstøpemaskin.

Huset vil være åpent hver dag fra 25. juli til 20. august. Se mer informasjon her.

Les mer om hva som skal skje i Nodeviga her.