Vest-Agder-museet og koronasituasjonen

Vest-Agder-museet er opptatt av at publikum både skal ha en positiv, og trygg, museumsopplevelse. Den pågående pandemien legger noen begrensninger på hvilke aktiviteter vi kan tilby. Samtidig har museet også fått noen nye tilbud – eller nye varianter av eksisterende tilbud – enten utendørs, eller i digital form.

For tiden gjelder følgende for besøk ved Vest-Agder-museet:

• Både besøkende og ansatte må være friske for å være på museet. Har du symptomer som kan forbindes med korona, sitter i karantene eller ventekarantene kan du dessverre ikke besøke oss.
  • Museets avdelinger er åpne i tråd med «ordinære åpningstider». Det kan være begrensninger på hvor mange som kan besøke enkelte av museene/museumsbyggene på en gang. Nasjonale krav om en meter avstand mellom personer fra ulike husstander må overholdes.
  • Nasjonale retningslinjer definerer omvisninger og guidede turer som arrangementer. For Agder gjelder for tiden følgende for arrangementer (og derfor også omvisninger):
    • Innendørs – maks 10 personer
    • Utendørs – maks 200 personer

I praksis kan antallet på noen av våre avdelinger være lavere, siden lokalene noen steder er små og trange og ikke muliggjør en meter avstand.

• Eventuelle lokale tiltak kan variere fra avdeling til avdeling ut fra smittetrykk i den enkelte kommune. Følg med på avdelingenes Facebookside for oppdatert informasjon om eventuelle lokale innstramninger.
  • Større arrangementer, som f.eks. «Den store museumsdagen» er avlyst.

Vi ønsker deg velkommen til et trygt og hyggelig museumsbesøk.