Tussa på tunet – Vandreteater på Kristiansand museum

22. juli kl 00:00-14:30
Tussa på tunet 2023.

I sommer blir det tøys og tull for familier med barn fra barnehagealder og oppover når Tussa igjen kommer på besøk til Kristiansand museum.

Vandeteateret sommeren 2023 skal foregå torsdag, fredag og lørdag i uke 28 og 29 (13.-22. juli), kl. 11.30 og kl. 13.30.

Vandringen koster 50,- kroner per person i tillegg til ordinær inngangsbillett på museet (barn under 4 år gratis).

NB: Barn må være i følge med en voksen person.

Om vandreteateret «Tussa og den rampete geita»

På en liten husmannsplass i Setesdal, bor det en bonde. Tussa synes ikke alltid at bonden er den beste til å passe på dyrene på gården, og spesielt ikke på hennes favoritt Geita.

Men Geita er litt rampete, og skaper mye hodebry for Tussa. Spesielt når hun stikke av! Publikum får bli med Tussa på en vandring på jakt etter Geita.

Det tøyses og tulles i autentiske og levendegjorte omgivelser som rammer inn en hyggelig sommeropplevelse for store og små. Det hele varer i en drøy halvtime. Passer for familier med barn fra barnehagealder og oppover i grunntrinnet. Det finnes ingen skumle overraskelser, så de aller minste vil også kunne ha glede av opplevelsen.

Konsept og figurer er laget av Giert Werring og Tiril Valeur.

Se sommerprogrammet til Kristiansand museum.
Tussa på tunet 2023 - Foto Brita A Flor.
Tussa og den rampete geita. Foto Brita A Flor.