Tussa på tunet 2020 – En takk!

Tussa på Tunet Kristiansand museum

Da var «Tussa på tunet» over for denne gang. Men så gøy vi har hatt det, og sannelig har publikum ledd litt de også. Dette blir nok ikke siste gang dere får anledning til å hilse på geita Greta, tussa, Vesla, Vetle og bonden Kjell Ola.

Men denne forestillingen har ikke blitt til av seg selv. Den har tatt lang tid å produsere, med opp og nedturer. Det som virkelig satte fart på prosessen var støtten vi fikk fra Sparebankstiftelsen SR-Bank, og uten denne støtten tror jeg ikke det hadde blitt noen forestilling i det hele tatt. Så takk til dere!

Med litt bedre økonomi kunne vi hyre inn stjernelaget vårt, Giert Werring og Tiril Valeur. En duo proppfull av kreativitet og skaperglede. Det er klart det blir fargerikt og moro da. Takk til dere!

Kostymer måtte vi også ha. Den fantastiske geita ble laget av Camilla Lilleengen og Frode Holgersen fra Kilden teater og konserthus. Resten av kostymene stod Kari Løvland for. Takk til dere!

En stor takk til aktørene:
Lise Lilletun Christensen som Tussa
Maria Aaby Ranneberg og Mac Valeur Holter-Andersen som Vesla og Vetle
Marius Kolkin som Kjell-Ola
Elida Åsland som geita Greta

Til slutt en takk til alle som har sett på!

På gjensyn!