Stedsnavn i Kristiansand – kåseri av Jan Henrik Munksgaard

20. september kl 00:00-19:30 | Kristiansand museum
Jan Henrik Munksgaard

Til daglig bruker vi mange stedsnavn uten å tenke på hva de betyr og hvor de kommer fra.

I kåseriet på Kristiansand museum vil Jan Henrik Munksgaard ta for seg noen av byens kjente navn og si litt om ordenes historiske betydning og språklige bakgrunn.

20. september kl. 18:00-19:30 på Kristiansand museum, Vigeveien 22B.

Vest-Agder-museets årskort gir gratis inngang (du må reservere gratisbilletten da det er begrenset antall plasser.)

Jan Henrik Munksgaard
Munksgaard er cand.philol. fra Universitetet i Bergen med historie hovedfag, norsk mellomfag og kunsthistorie grunnfag. Fra 1986 og frem til han ble pensjonist, var han leder/museumsbestyrer for Vest-Agder fylkesmuseum som i dag er Kristiansand museum.

Han har i en årrekke arbeidet med Kristiansands historie og er kjent både fra bøker, artikler og foredrag om sin hjembys historie.