Sommerjobb på D/S Hestmanden!

Krigsseileren Hestmanden.

D/S Hestmanden er eneste gjenværende skip fra Norges uteflåte under andre verdenskrig, Nortraship, og har overlevd to verdenskriger i utenriksfart. Nå seiler skipet for egen maskin langs norskekysten, som Norsk krigsseilermuseum. I dette unike skipet, med autentiske omgivelser fra en annen tid, er vårt mål å fortelle historien til de mange menneskene som måtte seile på et hav i krig.

Når ikke vi seiler ligger vi til kai på Bredalsholmen i Kristiansand, og vil i sommer holde skipet åpent for publikum i to uker før vi legger ut på seilas. I denne perioden trenger vi sommervikarer til publikumsmottak.

Vi søker deg som er historieinteressert, glad i å prate med folk og flink til å jobbe selvstendig. Jobben innebærer salg av billetter, butikkartikler og formidling av D/S Hestmandens historie. Det kreves ingen spesielle forkunnskaper da du vil få god opplæring.

Jobben på D/S Hestmanden er begrenset til ca. 2 uker i slutten av juni/begynnelsen av juli. Søkere må være tilgjengelig i denne perioden. Etter endt arbeid på D/S Hestmanden er det muligheter for fortsettelse på en av Vest-Agder-museets andre avdelinger.

Du må være fylt 18 år, og beherske norsk og engelsk godt. Jobben krever politiattest.

Hvis dette høres spennende ut kan du sende oss en søknad og CV. Sommerjobb på museum gir en variert og verdifull erfaring for fremtiden!

Søknad sendes til stine.edvardsen@vestagdermuseet.no innen 15. mars.