Sommerjobb i uteavdelingen på Kristiansand museum

Barn mater dyr på Kristiansand museum
Barna kan mate dyrene på Kristiansand museum.

Er du vant til dyr og har lyst på en sommerjobb med varierte oppgaver ute? Vi trenger en person til å jobbe i vår uteavdeling sesongen 2023.

Kristiansand museum er et friluftsmuseum med hus fra Kristiansand, Setesdal og indre Vest-Agder. Vi er et besøksmål for både lokale og tilreisende turister og har mange ulike besøkende. Om sommeren har vi åpen kafe, dyr på beite og barneaktiviteter hver dag mellom 25. juni til ca. 13. august.

Vi søker en engasjert, utadvendt og dyrevant person til vår uteavdeling. Gjennom sommeren har vi sauer på beite, høns og kaniner som trenger daglig stell og foring. I tillegg har vi materunder sammen med de besøkende på museet. Det er derfor fint om du trives med å fortelle om dyrene til mindre og større grupper. Museet har et stort uteområde og det vil også være en del av jobben å klippe plener, luke og rydde og annet forefallende for å holde uteområdet pent og ryddig.

Jobben er i hele sesongen, men i hovedsak er det viktig at du kan jobbe i juli. Arbeidstid er i ukedagene, men noe helgearbeid kan forekomme.

Er du selvstendig, glad og dyr og folk og trives med å jobbe ute, kan vi tilby en variert og hyggelig sommerjobb. Vi søker helst deg som er over 18 år. Fordi en del av jobben er å være med barn krever jobben politiattest. Opplæring vil bli gitt.

Høres dette spennende ut? Send oss en søknad og CV og skriv litt om deg selv, og hvorfor du kan tenke deg å jobbe på museum.

Søknadsfrist: snarest!

Spørsmål om stillingen og søknad kan sendes til Nils Magne Håkegård: Nils.Magne.Hakegard@vestagdermuseet.no