Julemarked på Kristiansand museum Kongsgård – her kan du parkere

Første søndag i advent er det førjulshygge og julemarked på Kristiansand museum. Her kan du lese mer om steder hvor du kan parkere.

I tidligere år har vi sett stor pågang på arrangementet og vår egen parkering er ikke stor nok til å håndtere alle bilene som kommer. Vi oppfordrer derfor at publikum velger andre steder å parkere. Det er tillatt å bruke parkeringsplassene til Meny Albert og FK Donn.

Det er også mulig å parkere på Gustav Pedersen. Vær obs på at Vigeveien er stengt for gjennomkjøring. Kjør av E18 til Vige industriområdet for å komme til Gustav Pedersen og gå deretter den korte veien opp Vigeveien til museet.

På grunn av mulighet for nødutrykning er det ikke parkering for museets gjester på Kløvertun. Vis også hensyn i boligområdet, det er ikke parkering i stikkveiene i området.

Kommer du vestfra er det mulig å unngå bomringen ved å parkere på Lundsiden i Ægirs vei og ved gamle Europris. Derfra kan du gå til museet (ca. 5 min) opp stien forbi kolonihagene.

Vi oppfordrer alle til å ta bussen. Bjørndalssletta er det nærmeste stoppestedet.

Parkeringskart Kristiansand museum med busstopp.