Oldemors hage – Foredrag av Per Arvid Åsen på Kristiansand museum

22. mai kl 18:00-19:30 | Kristiansand museum, Kongsgård
Oldemors hage blomst.

Hva har prestegårdsroser og løytnantshjerter til felles? Jo, begge sortene befant seg nok i oldemors hage. Hør Per Arvid Åsen fortelle om hva som var vanlig å finne i hagene til tidligere generasjoner.

Per Arvid Åsen vil snakke om hvilke planter som våre oldemødre dyrket. Han vil komme innom både gamle roser, stauder og busker. Prestegårdsroser, løytnantshjerter og spireabusker er kjente navn for mange, men kanskje er ikke de gamle hageplantenes opprinnelse og historie så kjent.

Sted: Kristiansand museum, Vigeveien 22b, 4633 Kristiansand
Tidspunkt: Onsdag 22. mai kl. 18.00
Pris: 120,- kroner per billett. Innehavere av årskort går gratis, men må reservere billetter i billettsystemet vårt.
Bestill billett her:

Per Arvid Åsen er forsker emeritus og førstekonservator i botanikk ved Naturmuseum og botanisk hage ved Universitetet i Agder. Han har skrevet en rekke vitenskapelige publikasjoner samt bøkene Hagebruk og hagevekster på 101 norske fyr (2019) og Norske klosterplanter (2015).

Foredraget vil ha en varighet på omtrent en time. Det blir mulighet for å stille spørsmål i tilknytning til foredraget.

Per Arvid Åsen.