Odderøya museumshavn under Odderøya Open 2024

01. juni kl 11:00 - 02. juni kl 16:00 | Nodeviga
Sommer i Odderøya museumshavn.

Odderøya museumshavn har åpent under Odderøya Open 1.-2. juni kl. 11.-16.

Under Odderøya Open åpner kunst- og kulturaktører på Odderøya i Kristiansand sine dører for publikum. Det foregår en rekke aktiviteter ute og inne.

Se oppdatert informasjon om Odderøya Open: facebook.com/odderoyaopen

Aktiviteter i Odderøya museumshavn denne helgen

• Robåter til utlån
  • Kafe og museumsbutikk
  • Båtutstilling med klassiske norske plastbåter (innendørs)
  • Containerutstilling med smakebiter fra det nye museumsbygget
  • I uteområdet er det aktiviteter for barna og en sandkasse
  • Utleie av SUP brett (våtdrakter ikke tilgjengelig)

Inngang: Kr. 50,- for voksen/barn.

Odderøya museumshavn er en fredelig plett et steinkast unna Kvadraturen og Markensgate. Museet ligger rett ved sjøkanten og du kan bl.a. låne robåt og vannkikkert og leie SUP-brett.

I Odderøya museumshavns kafé og museumsbutikk er det mulig å kjøpe seg en kopp kaffe, en is eller en vaffel. Her finner du også en liten museumsbutikk som selger sjørelaterte og lokalproduserte varer.

Museumsbutikken Odderøya museumshavn
Museumsbutikken i Odderøya museumshavn.

Har du lyst til å lære om klassiske norske plastbåter? Fra 50- tallet vokste det frem en betydelig plastbåtindustri på Sørlandet. Dette førte til et yrende skjærgårdsliv. Vi har laget en liten utstilling med et utvalg av de fargeglade båtene som ble laget i perioden fra 1950- tallet til cirka 1980.

Odderøya museumshavn plastbåtutstilling.