Museumsbygg i Kristiansand nominert til prestisjetung arkitektpris

Arkitektfirma Helen & Hard: Nytt museumsbygg Odderøya, Kristiansand.

Vest-Agder-museets nye museumsbygg i Nodeviga er nominert til prestisjetung arkitekturpris allerede før det er realisert! Arkitektfirmaet Helen & Hard er nominert til pris innenfor temaet «Fremtidige kulturbygg» under årets World Architcetural festival.

World Architecture Festival er et årlig arrangement som kårer de beste arkitekturprosjektene blant innsendte bidrag fra hele verden.

De utvalgte prosjektene viser bredden i dagens norske arkitektpraksis. – Dette er helt uten sidestykke. Dette bekrefter den store interessen for norsk arkitektur ute i verden akkurat nå, sier Tor Inge Hjemdal, administrerende direktør i Design og arkitektur Norge (DOGA) (se pressemelding i link).

Vest-Agder-museets planlagte nybygg er ett av disse, og pryder også forsiden på den norske pressemeldingen.

Her kan du lese mer om nominasjonen på den internasjonale siden.

Les mer om prosjektet:

Vest-Agder-museet: Nytt museumsbygg på Odderøya i Kristiansand