Mot en dyrere tid – en samtale om bærekraft med Flekkefjord Småbrukarlaget og Flekkefjord Museum

24. november kl 00:00-21:00 | Flekkefjord museum
Fasaden til Flekkefjord museum

Må alt kjøpes? Hva kan vi gjøre selv? Vi kan sette poteter i en hageflekk eller urter i en vinduskarm, men til hvilken nytte? Hvorfor steller man de gamle epletrær i hagen, og hvordan gjør man det? Norge og Flekkefjord har lenge ønsket å produsere nok mat selv. I disse usikre tider er temaet relevant igjen. Denne samtalen samler lokale småbrukere og Flekkefjæringer for å dele på kunnskapen og ressurser vi har rundt oss hele tiden.

«Matproduksjon i Norge må tåle kriser – slik historien har lært oss noe om. Dette handler om hvordan og hvor maten produseres, lagres, og fordeles rettferdig til hele befolkningen om kriser skulle kreve det. Dette er ikke på plass i våre dager. Innledningsvis vil vi nå ta et lite historisk tilbakeblikk – med perspektiv framover.» sier Nils Drivdal.

Bli med i samtalen: Flekkefjord museum torsdag 24. november kl. 19.00.

Gratis inngang.

Arrangementet er en del av Flekkefjord Museums samtaleserie.

Om Flekkefjord Museum

Flekkefjord Museum er et kunnskapssenter og møtested i Flekkefjord. Vi forteller vår historie. Vi samler folk til undring og inspirasjon ankret i forskning og ekspertise. Museet er det naturlige valget. «Samtaleserien» er en mulighet for folkemøter, diskusjoner og presentasjoner om Flekkefjord Museums kjerneområder: byens historie og bærekraft; krigen, industri, sjøfart, samfunnsendringer og bygningsvern.

Om Bonde- og Småbrukarlaget

Norsk Bonde- og Småbrukarlag jobber for bondens økonomiske og sosiale rettigheter. Vi er pådrivere for en norsk matproduksjon som er kortreist, bærekraftig og tilstrekkelig.