Ledig stilling som forteller ved Kristiansand kanonmuseum

Kanonmuseet forteller historien til et av de få gjenværende kystbatteriene fra andre verdenskrig hvor en kanon er bevart i sin opprinnelige stilling.

På Møvig ruver en 38 cm S.K.C./34 kanon, det nest største skyts som noensinne er montert på land. Sammen med de omkringliggende forsvarsverkene i området forteller den ikke bare norsk, men også europeisk og internasjonal historie.
I museets sommersesong søker vi historieinteresserte og utadvendte ansatte som kan møte publikum, formidle kystbatteriets historie og utføre ulike arbeidsoppgaver tilknyttet anlegget.

Vi tilbyr en spennende arbeidsdag hvor man treffer mange nye mennesker, erverve ny kunnskap, har varierte arbeidsoppgaver, får mulighet til å bruke språkkunnskaper og tekniske ferdigheter m.m.

I løpet av våren igangsettes et større prosjekt med å reetablere deler av anlegges ammunisjonsjernbane. Måler er at man i framtida kan frakte publikum rundt i togvogner på en del av anlegget. Det er med andre ord mye spennende ting i vente på Møvig!

Ta kontakt for mer informasjon eller send en søknad. Vi gjør avtaler med aktuelle søkere og ansetter gode fortellere fortløpende.
Send søknad og CV pr. e-post til avdelingsleder: b.sorensen@vestagdermuseet.no

For mer info, kontakt:

Daglig leder Arild Andersen mobil: 913 43 938
Avdelingsleder Birgitte Sørensen mobil: 951 55 592.