Ledig stilling som formidler og besøksstedsansvarlig Tingvatn, 50-70 % stilling

Vest-Agder-museet har inngått 3-årig avtale om utvikling og drift av Tingvatn fornminnepark og besøkssenter i Hægebostad. I den forbindelse søker vi formidler og besøksstedsansvarlig i 50 – 70 % stilling.

Vest-Agder-museet IKS er et konsolidert museum, eid av de 15 kommunene i Vest-Agder samt
Vest-Agder fylkeskommune. Museet har 50 ansatte fordelt på ti besøksmål, fra Vennesla og
Kristiansand i øst til Flekkefjord i vest. Felles administrasjon og fagseksjon er lokalisert til
Odderøya i Kristiansand. Vest-Agder-museets visjon «Sammen skal vi flytte grenser» innebærer
at vi ønsker at museet skal bli et nyskapende museum i bevegelse og utvikling. Museet har stor
bredde i sine aktiviteter og tilbud til publikum og arbeider aktivt på alle områder innen moderne
museumsdrift.

Arbeidsoppgaver:
*Daglig drift av besøksstedet
*Oppfølging av fortellere/guider
*Utvikling av Tingvatn som attraksjon
*Utvikling av formidlingsopplegg
*Formidling/omvisning
*Nettverksbygging
*Markedsføring
*Støtte til ubemannede museer i fylket forøvrig
Ønskede kvalifikasjoner
*Høyere utdanning innen relevant fagområde er ønskelig
*Kunnskap og interesse for kulturhistorie og arkeologi
*Erfaring fra formidlingsarbeid
*Selvstendig, fleksibel og kreative egenskaper
*Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
En spennende midlertidig stilling i et arbeidsmiljø i utvikling, ordnede arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser. Arbeidstid iht. turnus/arbeidsplan.

Sertifikat for personbil er en forutsetning i stillingen.

Stillingen har arbeidssted på Tingvatn på Hægebostad, men vil inngå som en del av museets avdeling på Lista.

Engasjementets varighet er 3 år.

Søknadsfrist 29. januar 2016.

Søknad med CV og vedlegg sendes:
g.eikeland@vestagdermuseet.no eller til Vest-Agder-museet IKS v/adm.sjef, Odderøyveien 41, 4610 Kristiansand.

For ytterligere informasjon om stillingen, kontakt direktør John Olsen på mobiltlf. 930 07 567.