Kristiansand i jernalder og vikingtid – UTSOLGT

27. september kl 18:00-19:30 | Kristiansand museum
Frans-Arne Stylegard er arkeolog og kan mye om Kristiansand før byen ble grunnlagt.

Hva var Kristiansand før Kristiansand? Det får du lære mer om i foredrag ved Kristiansand museum onsdag 27. september klokka 18.00.

Arkeologiske funn og utgravinger viser at det fantes rike gårder og maktsentra i Kristiansandsområdet lenge før noen tenkte på å anlegge en by. I dette foredraget forteller arkeolog Frans-Arne H. Stylegar om funn og resultater fra de senere år, og hvordan de er i ferd med å endre oppfatningene av Kristiansand «før byen».

Foredraget gjennomføres på Kristiansand museum i Torsteinsal onsdag 27. september kl. 18.

Arrangementet er utsolgt.

Billett koster 110 kroner.

Høstprogram på Kristiansand museum – Vest-Agder-museet (vestagdermuseet.no)

Vest-Agder-museets årskort gir gratis inngang (du må reservere gratisbilletten da det er begrenset antall plasser.)

Bilde av Frans-Arne Stylegard.