Invitasjon til skoler og barnehager november og desember 2015

Kristiansand museum  ønsker også i år å få besøk av store og små til julepyntede hus i Bygaden og Gimle Gård ønsker hjertelig velkommen til julepyntet hus.

Kristiansand museum har ligger i Vigeveien 22B: Først blir det vandring i Bygaden for å se hvordan det kunne julepyntes og julefeires i gamle dager. Deretter blir det i år som i fjor, som i forfjor, julebukkmaskeverksted i museumspedagogens museumsleilighet, slik at flest mulig er klar til å gå julebukk når romjulen er her. Maks. 25 personer pr. gruppe.

Fra mandag 30. november til fredag 11. desember. Hver omvisning med verksted varer rundt 2 klokketimer.

gimleblomst

Gimle Gård ligger i Gimleveien 23, rett ved siden av Agder naturmuseum: Her ønsker vi hjertelig velkommen til julepyntet hus og fortellinger om jul i herskaplige hjem fra rundt 1800 og frem til i dag. Maks. 25 personer pr. gruppe.

Fra mandag 23. til og med fredag 27. november. En omvisning varer rundt 1 klokketime.

Bestill omvising tlf. 38102680 eller send sms til 48854805 eller e-post til t.christiansen@vestagdermuseet.no