Gimle Gård er ferdig brannsikret!

Den 24. mai 2012 hadde Vest-Agder-museet en vakker markering av at brannsikringen på Gimle Gård er ferdig!

Vest-Agder-museet ønsket å takke alle dyktige entreprenører, håndverkere og andre involverte for det omfattende arbeidet som er gjort på Gimle Gård i forbindelse med brannsikringen. I den anledning inviterte vi til en hyggelig markering 24. mai.

Det var ekstra hyggelig å vise våre gjester huset slik det skal være, uten innpakking, med møbler og gjenstander på sin riktige plass og et flott montert brannsikringsanlegg. For anledningen hadde vi dekket på i malerisalen, der arrangementet ble avsluttet med kake, taler og takksigelser.

Tilstede var også ordfører Arvid Grundekjøn som i sin tale uttrykte viktigheten av at Gimle Gård er brannsikret.

Vi ser fram til en ny sesong på Gimle Gård fra 15. juni og ønsker alle velkommen til et flott åpningsarrangement på Gimle Gård søndag 17.juni kl 12.00

IMG_0650

Driftsleder ved Vest-Agder-museet Nils Magne Håkegård har vært prosjektleder under brannsikringen. Her prater han om prosessen.

IMG_0657

Vi er mange som er glade for å være i mål.