Fotoshoot av ansatte på Kristiansand museum

Fotograf Elida Åsland har vært ansatt hos Kristiansand museum i noen år, og ville ha et lite fotoprosjekt før hun sluttet.

Ansatte hos Kristiansand museum kledde seg opp i kostymer og ble plassert i forskjellige hus for denne fotoshooten. Vi spilte med ulike roller og har prøvd å se for oss hvordan det kunne ha sett ut med faktiske folk utplassert i våre utstillinger.

Marius Kolkin, registrator og konservator, i skomakerens verksted i håndverksboligen fra Festningsgaden 48.

Simon Mawdsley, papirkonservator, i kapteinens kontor i sjøfartsutstillingen i hus fra Vestre Strandgade 44.

Tale Christiansen, museumspedagog, i skolestuen fra Holum, Mandal.

Tonje Tjøtta, konservator, i kapteinens finstue i hus fra Festningsgaden 16.

Alle bilder er tatt av Fotograf Elida Åsland

PS. Ingen museumsgjenstander ble ødelagt. Det er kun de ansatte som har lov til å berøre gjenstandene, og det ble gjort med ytterst forsiktighet.