Førjulsarrangementer i Vest-Agder-museet

Du behøver ikke reise langt for å komme i førjulsstemning på museet. Arrangementer finner du på Gimle og Kongsgård i Kristiansand, på Sjølingstad Uldvarefabrik, i Flekkefjord og på Nordberg fort. Oversikten finner du her!

Jul på Gimle

Jul på Gimle gård 009

Gimle Gård, Kristiansand, søndag 23. november kl. 12-16:

Vi byr på et julepyntet hus, musikk og stemning. En av veldig få dager hvor det er mulig å vandre rundt i huset helt på egen hånd.

Priser:
Voksen kr 70,- Honnør/student kr 50,- Barn kr 20,-
Agder naturmuseum og botaniske hage arrangerer julemarked samme dag.

Juleverksted på Flekkefjord museum

juleverksted

Sjøbuene på Flekkefjord museum, lørdag 29. november kl. 12-15:

Lørdag før første søndag i advent blir det – tradisjonen tro – julverksted på Flekkefjord museum. Vi ønsker deg vi velkommen til å lage litt julepynt og kanskje noen fine gaver, som havner under treet? I tillegg er det salg av kaker, brus og kaffe.

Gratis inngang. Du betaler for tingene du lager på juleverkstedet, kr 10,-/20,-.

Husk småpenger og ta gjerne med egen saks. Arrangementet passer for alle, mindre barn bør ha følge med en voksen som kan hjelpe.

Julemarked på Sjølingstad Uldvarefabrik

Sjølingstad Uldvarefabrik, lørdag 29. og søndag 30. november kl. 11-16:

Kom i god gammeldags julestemning på museumsfabrikken! Utstillere, fortellerstund, stort juleverksted for små og store, julemusikk, museumsbutikk og kafé.

Åpent 11 – 16 begge dagene.

Inngang: Voksne kr 50,-. Gratis for barn og unge under 20 år.

Førjulshygge på Kristiansand museum, Kongsgård

slider_julemarked

Friluftsmuseet på Kongsgård søndag 30. november, kl. 12-16:

I år har vi rekordmange utstillere, og selv om vi ikke kan love snø, så kan vi love julestemning i massevis! Våre utstillere selger det meste fra hjemmestrikkede sokker til syltetøy og kaker.

Priser:

Voksen kr. 70,- / barn kr. 30,-
Husk kontanter. Utstillerne har ikke bankterminaler, og det er dessverre ikke mulig å ta ut penger på museet.

Julemarked på Nordberg fort

SLIDER_Nordberg_Lista_Julemarked-2012

Nordberg fort, Lista museum, søndag 7. desember kl.12:

Julemarked med mange spennende julegaver og juleverksted for barna!
Salg av grøt, gløgg og lapper.
Kl. 14 blir det i tillegg en liten konsert med KORMIX.

Kom i skikkelig julestemning på fortet!