Førjulsåpent og juleverksted i Andorsengården

Bildet viser Andorsengården, Mandal museum, en fin vinterdag med små på taket og på bakken. I bakgrunnen ses utsiktspunktet Uranienborg.
Andorsengården, Mandal museum.

Vi holder førjulsåpent i Andorsengården lørdag 9. desember kl. 11–15. Det blir juleverksted for barn og voksne, mange gode julegavetips og åpne utstillinger.

Velkommen til Mandal museum og staselige Andorsengården. 9. desember blir det åpne utstillinger i hovedhuset. I utstillinga «Mandal – der elv møter hav» kan du finne ut hva navnet Mandal kommer av, hvorfor ligger byen der den gjør og hvordan har den utvikla seg gjennom tidene? I malerisalen i 2. etasje har vi pynta med juletre.

Det blir juleverksted for barn og voksne der vi lager gammeldagse nisser sammen.

I museumsbutikken har vi mange gode tips til Mandal-relaterte julegaver til den som liker å lese eller se på gamle bilder, til den som trenger noe å bære i eller liker å gjøre ting.

Gammeldagse garnnisser.

Velkommen til Mandal museum!

Gratis inngang!

Sted: Andorsengården, Store Elvegate 5/6

Museumsklubben

Meld deg inn Vest-Agder-museets nye museumsklubb og få rabatter på bøker og årskort. Les mer her.