Den store museumsdagen 2024 på Flekkefjord museum

02. juni kl 12:00-16:00 | Flekkefjord museum
Flekkefjord museums inngang.

Vest-Agder-museets fellesarrangement før sesongstart med publikumsaktiviteter, foredrag og omvisninger arrangeres søndag 2. juni på Flekkefjord museum.

Dato: Søndag 2. juni, kl. 12–16
Sted: Flekkefjord museum, Dr. Krafts gate 15–17

Flekkefjord museum har mobilisert en rekke lokale innslag og gode medhjelpere (ikke alle er bekreftet ennå): Flekkefjord Brannbilklubb, Kulturskolen med utdrag fra «En midtsommernatts drøm» og «Romeo og Julie», Flekkefjord Gutte- og Pikekorps, Flekkefjord Kaffebrenneri og muligens Hidra Kystlag og pensjonistforeningen. Det blir også et foredrag om Sjømannskirken og krigen (kl. 14), og Galleri Gulbrandsen vil holde åpent.

Ellers er det kaféutsalg og salg av gaveartikler i Krambua, det tilbys byvandringer og omvisninger i Christoffer Beers hus, og utstillingene i Sjøbuene er åpne. Årets sommerutstilling handler om friluftsliv i Flekkefjord og er i samarbeid med Flekkefjord og Oplands Turistforening.

Gratis inngang med Vest-Agder-museets fellesbillett.

Det blir aktiviteter i museumshagen og i allmenningen i enden av Sirdalsgate ned mot museet og forhåpentligvis i Dr. Krafts gate.

Den store museumsdagen er et årlig fellesarrangement for hele Vest-Agder-museet i forkant av sommersesongen. Arrangementet rullerer mellom avdelingene.

Flekkefjord museum.