Den store familiedagen på Kristiansand museum 2016

Familiedag på friluftsmuseet med åpne hus og masse aktiviteter og underholdning for store og små.

Søndag 16. august arrangerer Kristiansand museum den tradisjonsrike familiedagen, en dag full av kulturhistoriske aktiviteter og demonstrasjoner. Det blir smaksprøver, demonstrasjon av en rekke håndverk, gammeldags skoletime, potetopptak, innkjøring av høy med hest og vogn, eventyrstund, ponniriding, vannbæringsstafett, snekkerverksted m.m. Baldrian og musa kommer også!

Arrangementet varer fra kl. 12 til 16.

Takket være gave fra Gjensidigestiftelsen har vi fått etablert en ny sti mellom våre to gårdstun. Vi holder på å bygge opp et nytt aktivitetsområdet langs stien. Fokus er fysisk aktivitet for barn og unge, og vi satser selvsagt på kulturhistoriske aktiviteter, bli med på vannbæringsstafett, hjelp til med stabling av ved, lag dine egen stylter, finn poster og ta naturstien, utforsk heia, lag en båt av noe du finner og prøv den i vannrenna.

Bli med over heia!

Gaven fra Gjensidigestiftelsen bidrar til at vi kan gi barn fri inngang denne dagen – velkommen!

Pris: Voksen kr 80,-. Barn: Gratis!