Den store familiedagen 2022 på Kristiansand museum

Den store familiedagen på Kristiansand museum

Søndag 21. august 2022 arrangerer Kristiansand museum den tradisjonsrike familiedagen.

Dette blir en dag full av kulturhistoriske aktiviteter for store og små.

Hele dagen:

Kl. 12.00 – 16.00:

Ponniridning, smieverksted, bueskyting, lag strikkbåt, røyking av laks, potetopptak så langt det rekker, tradisjonell tømring i verkstedet, åpen kafé, lær om honningproduksjon, salgsboder,
krambod og museumsbutikk.

Program:

Kl. 12.30 – 15:30:

Kl 12:30: Baldrian og musa
Kl 12:45: Gammeldags skoletime
Kl 13:00: Eventyrstund
Kl 13:30: Kulturpatruljen; felespill
Kl 13:30: Mating av dyr
Kl 13:45: Gammeldags skoletime
Kl 14:00: Eventyrstund
Kl 14:30: Kulturpatruljen; felespill
Kl 14:45: Gammeldags skoletime
Kl 15:00: Baldrian og musa

Unngå kø, bestill billetter på forhånd!

Parkering

Merk! Det er dessverre ikke parkering ved museet denne dagen. HC-parkering tillates. Besøkende oppfordres til andre transportmidler (busstopp Bjørndalssletta) og parkeringsplass ved Meny Albert og Norengros Gustav Pedersen. Se kart lenger nede.

Baldrian og musa hos Kristiansand museum
Baldrian og musa hos Kristiansand museum.

Gratis inngang med årskort

Årskort gir fri tilgang til Familiedagen. Innehavere kan bruke billett-bestillingen og huke av for antall besøkende på «årskort», og ta med årskort ved fremmøte. Les mer og bestill årskort (epostbekreftelse på bestilling kan brukes eller kjøp årskortet på museet). Årskortet kan brukes på alle 11 Vest-Agder-museets museer og til julemarkedet på Kristiansand museum.

Hvor kan du parkere?