Bursdagsfeiring for Gustav Vigeland 150 år

11. april 2019 er det 150 år siden Gustav Vigeland ble født Mandal. Vi inviterer derfor barnehagene til bursdagsfeiring i barndomshjemmet Vigeland hus.

Når dere kommer kan dere bli med inn i huset Gustav vokste opp i. Dere får høre historier fra barndommen hans og dere får se hvor han lærte å skjære i tre. Etter ei lita runde i huset, er dere velkommen til å spise kake sammen med oss. Dere kan gjerne ta med matpakker også. Hvis dere vil bruke mer tid, kan dere låne tegnebrett og tegne skulpturene i museumshagen.

Vi beregner ca. 25 minutter på runda i huset, og kan ta imot ca. 15 barn med voksne i hver gruppe. Vi starter kl. 9.30 og begynner ny omvisning hver halve time. Meld dere på allerede nå til formidlingsleder Judith Seland Nilsen. Tlf: 488 54 806 / 38 25 60 23. Epost: j.s.nilsen@vestagdermuseet.no

Invitasjon til barnehagene ligger som pdf her.

Feiringen fortsetter for de voksne på kveldstid:

Kl. 18: Vigeland-vandring fra Andorsengården til Vigeland hus (fri entré)

– Kl. 19-20: Kake, kaffe, åpent hus og informasjon om program i jubileumsåret på Vigeland hus

Vigeland hus ligger i Grensegata 3a, Mandal.