Barn på Mandal museum

Våre små gjester er ekstra velkommen til Mandal museum og Vigeland hus. Vi har tilrettelagte aktiviteter for barn på alle våre besøksinnganger.

Utenfor sjøfartssamlinga i Andorsengården finner du barneleker, blant annet stylter. Vi har også knytebord, der du kan lære å fortøye båt, og andre maritime aktiviteter. Hva med å lage et krabbesnøre du kan bruke på stranda?

mandal (162)
I Andorsenhagen har vi stylter og andre barneleker

I malerisamlinga i Andorsengården kan du la deg inspirere av de kjente Mandalskunstnerne. Hvis du vil kan du ta med deg bildet du tegner i malerisamlinga og bruke som skisse for tresnitt på Vigeland hus.

11701213_454081918097185_6875211736916339977_n
I malerisamlinga ligger tegnesaker klare

På Vigeland hus har vi grafikkverksted der du kan skjære ditt eget tresnitt og trykke bildet på grafikkpressa vår. Aktiviteten passer veldig bra for barn fra 7 år, mindre barn må ha hjelp til skjæring av de voksne.

På Vigeland hus har vi også dam i stort format, kom og spill med oss!

Besøk også den levende museumsfabrikken Sjølingstad Uldvarefabrik, de har morsomme verkstedaktiviteter som passer for barn.

Grafikkverksted på Vigeland hus, Mandal
På Vigeland hus kan du lage ditt eget tresnitt
Spill dam i museumshagen