Slik får du kjøpt boka «Med en nål. Bli kjent med nålebinding»

Utsnitt av forsiden til Med en nål. Bli kjent med nålebinding

Boka «Med en nål. Bli kjent med nålebinding» av Mervi Pasanen, oversatt og lagt til rette for norske lesere av Katja Kålheim, selges på de fleste av Vest-Agder-museets avdelinger rundt om i fylket. Vi kan også sende ut boka, da kommer porto i tillegg.

«Med en nål. Bli kjent med nålebinding» er skrevet av Mervi Pasanen. Boken er oversatt fra finsk til norsk, og tilrettelagt for det norske publikum av Katja Kålheim, til daglig ansatt i Vest-Agder-muset og stedsansvarlig ved Tingvatnet fornminnepark. Boken henvender seg særlig til deg som ikke kjenner til nålebinding fra før av og som har lyst til å lære denne gamle tekstilteknikken. Boken egner seg dermed særlig for nybegynnere, men også du som har vært borte i nålebinding tidligere, vil kunne få inspirasjon og lære nyttige tips.

De som ønsker å bestille boka direkte fra museet, kan kjøpe den i vår nettbutikk.

Kjøp boken på Sjølingstad eller Tingvatn

Det er mulig å velge «hent i butikk» i nettbutikken – dvs hente åpningstiden til museumsbutikken på Sjølingstad Uldvarefabrik eller hos Tingvatn fornminnepark.

Boka koster i utsalg 299,-, + porto. Vi sender ut bøkene etter hvert som bestillingene kommer inn.

Vest-Agder-museet er glade for at også flere andre museer har tatt inn boka til sine museumsbutikker. Blant annet Midgard historiske senter i Borre, Norsk Skogfinsk Museum, Østfoldmuseene v/ Borgarsyssel museum, Arkeologisk museum i Stavanger, Ryfylkemuseet og Anno Museum avd. Glomsakermuseet. Skulle det være flere museumsbutikker som er interessert, er det bare å ta kontakt. Vi har også sendt ut boken «Med en nål» til Husflidens butikker i Kristiansand, Bergen, Steinkjer og Trondheim.

Boken er meldt inn til bokhandlerkjedene Ark og Nordli, og noen lokale Nordlibutikker inkl. Berge Libris i Kristiansand har tatt inn boka. Siden boka finnes i databasen til disse bokhandlerkjedene, vil lokale bokhandlere rundt om i landet også kunne bestille inn boka til kunder som ønsker det.

Det er noen lokale garnforhandlere i Kristiansandsområdet som enten har tatt inn boka, eller som har sagt seg villige til å gjøre det dersom det er kunder som ønsker å kjøpe boka. Foreløpig gjelder det Karmin garn og gaver, Langfeldts garn og Litt Ullent.

Skulle det være bokhandlere, museumsbutikker og andre som ønsker å tilby boka til sine kunder, kan de også benytte samme kontaktinformasjon.