Nålebindingskafè og bokpresentasjon, Nordberg fort

05. april kl 15:00-18:00
Utsnitt av forsiden til Med en nål. Bli kjent med nålebinding

Onsdag 5. april kl. 15 presenteres boka «Med en nål. Bli kjent med nålebinding» på Nordberg fort, Lista museum. Boka er oversatt fra finsk til norsk av Katja Kålheim, til daglig ansatt i Vest-Agder-museet, og i disse dager mest kjent som «Anno-Katja», deltaker i NRK serien ANNO.

Katja presenterer boka og demonstrerer nålebindingsteknikken. I tillegg blir det enkel servering og boksalg.

Litt mer om boken «Med en nål. Bli kjent med nålebinding»:

Boken er oversatt fra finsk og tilrettelagt for norske lesere av Katja Kålheim. Hun er til daglig ansatt i Vest-Agder-muset og formidler ved Tingvatnet fornminnepark. Boken henvender seg særlig til deg som ikke kjenner til nålebinding fra før av og som har lyst til å lære denne gamle tekstilteknikken. Boken egner seg dermed særlig for nybegynnere, men også du som har vært borte i nålebinding tidligere, vil kunne få inspirasjon og lære nyttige tips. Boken er rikt illustrert med bilder som viser framgangsmåter, i tillegg inneholder boken oppskrifter.