Dylan-kveld på Nordberg Fort

11. august kl 20:00-23:00 | Nordberg Fort

Bli med på en kveld med Bob Dylans låter, fremført av musiker Tor Arve Barøy. Alt vevd sammen med historier om låter, perioder og hendelser i hele Bob Dylans karriere.

Barøy har jobbet aktivt som musiker siden tidlig på 2000-tallet. En av hovedinspirasjonskildene til at han aktivt jobber med musikk er nettopp Bob Dylan. Både låtene, musikerne, og lyden av Bob Dylans stemme er blant tingene som fasinerer ham og som gjør at han er en stor entusiast.

Barøy har jobbet med musikk i mange sjangere, både bluegrass, country, gospel, jazz, rock, pop og en og annen hardrocklåt. Han er både gitarist og multiinstrumentalist.
Barøy har lenge hatt en ambisjon om å gjøre noen konserter basert utelukkende på Dylans låtkatalog, og 1. april 2017 gjorde han for første gang en ren Dylan-konsert på Bryggerhuset i Kvinesdal. Konserten ble utsolgt, og juni samme år holdt han også konsert på Kaffebørsen i Flekkefjord i regi av Flekkefjord viseklubb. Også her ble konserten omtalt i avisen i etterkant. Konserten er nå
booket inn på Nordberg Fort i Farsund i august 2017.

Låtutvalget som presenteres representerer Dylans karriere fra starten tidlig på 60-tallet og frem til nå. Denne kvelden får vi sanger som er kjent som Bob Dylan-låter og sanger det ikke er fullt så kjent at han har skrevet.

Pris: kr. 150,-