Wolfgang Plagge besøker Flekkefjord museum

Onsdag 14. oktober, kl. 19 gir komponist og pianist Wolfgang Plagge en guidet konsertreise med linjer til grunnlovsjubileet på Flekkefjord museum.

Det er Klassisk – Flekkefjord som inviterer til konsertforedraget med Plagge. Plagge vil gjennom fortellerevne og musikkunnskaper av de sjeldne, garantert gi publikum en underholdende og spennende kveld med klassisk fortegn.

– Det er mange av oss som godt husker de aller første TV-sendingene med det fire år unge pianotalentet tidlig på 1960-tallet. Det var en sensasjon, forteller Ellen Skage i Klassisk – Flekkefjord.

12 år gammel debuterte Wolfgang Plagge i Universitetets aula. Han har vunnet ungdommens pianomesterskap og begynte tidlig å komponere. Plagge er særlig anerkjent for sine verk for blåseinstrumenter. Han er tildelt flere nasjonale og internasjonale utmerkelser for sin musikalske dyktighet og formidlerevne. I dag er han professor ved Norge Musikkhøyskole – fagseksjon for klaver, akkompagnement, gitar og akkordion. Han er også engasjert i det kunstnerisk lederteamet for Hardanger Musikkfest.

Onsdagens tema blir «Klassisk så klart? – en guidet konsertreise med linjer til grunnlovsjubileet.»

– For den som vil kikke komponisten i kortene og samtidig oppleve en musikkhistorisk reise med aktuelle komposisjoner knyttet opp mot grunnlovsjubileet, finnes det knapt en bedre veileder enn Wolfgang Plagge.

Facebook arrangement