Strikkedager på Sjølingstad Uldvarefabrik 2017

30. september kl 11:00-17:00 | Sjølingstad Uldvarefabrik
Sjølingstad Uldvarefabrik
Det blir strikkedager på den levende museumsfabrikken i år også! 29. og 30. september blir to dager med spinning, plantefarging, nålebinding, reparasjon og redesign, foredrag, masse strikking og god strikkeprat. Lørdag er fulltegnet, ledige plasser fredag.

I år har stikkordet vært struktur, når vi har satt sammen innhold. Vi tenkte først og fremst på strukturstrikk, men struktur er så mye mer, det handler også om garnet man bruker. I år får du muligheten til å prøve å spinne din egen tråd, det blir plantefarging, du får lære mer om norsk garnproduksjon, Telespinn holder foredrag og viser plagg i fargerikt mohairgarn, Katja Kålheim (fra Anno) holder kurs i nålebinding og husflidskonsulent i Vest-Agder, Kathrine Gregersen, gir oss tips til reparasjon og dekorasjon av gamle ullplagg. Det blir utstilling av strikkeplagg og selvfølgelig omvisning i fabrikken.

DU inviteres også til å bidra: ta med strikkeplagg til utstillinga. Har du noe du vil selge, garn, bøker, m.m., setter vi fram et bord til deg.

Om Strikkedagene 29. og 30. sept. 2017:
”Strikk innom” fredag 29. september kl. 18-21
”Strikkelørdag” 30. september kl. 11-17
Sted: Sjølingstad Uldvarefabrik
Vi har plass til 100 deltakere, og tar imot påmeldinger så lenge vi har ledige plasser.
Pris: Kr 400 lørdag inkluderer foredrag, omvisning, kaffe, kake og lunsj.
”Strikk innom” fredag koster kr 100.

Bindende påmelding må inneholde navn og adresse til hver deltaker, samt hvilke dager dere vil delta. Vi sender faktura fra august.
Påmelding sendes på epost til sjolingstad@vestagdermuseet.no

Her kan du laste ned invitasjonen: Strikkedager sept 2017. Del den gjerne.

Angående overnatting anbefaler vi:

Lindesnes Havhotell, tlf.: 38 60 08 00. Tregde Ferie, tlf.: 38 26 88 00. Sjøsanden feriesenter, tlf.: 38 26 10 94. Mones Feriesenter: tlf.: 38 26 49 00

Skal du delta, eller vurderer å delta, er du velkommen til å delta i Facebookgruppa for arrangementet.

Klarer du ikke vente helt til høstferien med å besøke oss, er du velkommen innom i sommer også. Fra 15. juni til og med 20. august har vi åpent daglig 11-17, omvisninger i fabrikken kl. 11, 13 og 15 og ullverksted for barn kl. 14 hver dag. Håper vi ser deg!