Påsken hos Vest-Agder-museet

Lurer du på hva du skal finne på i påskeferien? Sjekk hva du kan gjøre på Lista museum, Sjølingstad Uldvarefabrik, Mandal museum, Kristiansand museum, Odderøya museumshavn og Gimle Gård.

Se oppdatert informasjon om hva som skjer hos Vest-Agder-museet.

NB: Med fellesbillett årskort fra Vest-Agder-museet kommer du gratis inn på alle museene!

Her er programmet for påsken 2024:

Kristiansand museum

Velkommen til bypåske på Kristiansand museum 23. og 24. mars kl. 11:00-15:00. Det blir barneverksted, eventyr om påskeharen i byfjøset og eggejakt begge dager.

Påske på Kristiansand museum

Sjølingstad Uldvarefabrik

Velkommen til hyggelige påskeaktiviteter på Sjølingstad Uldvarefabrik for hele familien. Omvisning i fabrikken kl. 13. Åpningstider 2024: Palmesøndag 24. mars, mandag 25. og tirsdag 26. mars kl. 11–15.

Påskeaktiviteter på Sjølingstad Uldvarefabrik

Påskeaktiviteter på Vigeland hus i Mandal

Lørdag 23. mars og palmesøndag 24. mars kl. 11–15 ønsker vi store og små velkommen til påskeaktiviteter på Vigeland hus. Vi har grafikkverksted og åpen utstilling.

Påskeaktiviteter på Vigeland hus i Mandal

Gimle Gård

Mandag og tirsdag i påskeuken kan du bli med på barneomvising på Gimle Gård. Gimle Gård er en landsdelens vakreste herregårder, men hva er egentlig en herregård og hva gjorde familien som bodde her?

Barneomvisning på Gimle Gård i påsken

Nordberg for på Lista

Nordberg fort på Lista har åpent skjærtorsdag, langfredag, påskeaften og første påskedag kl. 12-16. Søndag 24. mars blir det åpen kafé, påskeverksted og påskemarked.

Påske på Nordberg fort

Flekkefjord museum

Alle lørdager har Flekkefjord museum åpent «håndverksted» i museumskjelleren. Verkstedet er åpen fra kl. 11-14. Aktiviteten er egnet til barn i barneskole og mellomtrinns alder.

«Håndverkstedet» ved Flekkefjord museum – Gratis lørdagsaktiviteter for barn og familier

Bypåske i Odderøya museumshavn: Livet i fjæra og sjøen

Odderøya museumshavn har åpent mandag 25. mars fra kl. 11-16 i påskeferien 2024. Det blir åpen kafé med salg av diverse kioskvarer og bakverk hele dagen.

Bypåske i Odderøya museumshavn: Livet i fjæra og sjøen

Kristiansand kanonmuseum

Kristiansand kanonmuseum er søndagsåpent (kl. 11. – 15.) for publikum frem til 5. mai.

Søndagsåpent hos Kristiansand kanonmuseum

Årskort

Ved kjøp av Vest-Agder-museets årskort, får du fri inngang hele året på de fleste av våre 11 museer.

Vest-Agder-museet årskort til 11 museer