Ny fotoutstilling på Øvre Torg

En av bildeveggene som vises på Øvre Torg

Utstillingen viser rundt hundre bilder fra Dagfinn Pettersens fotoarkiv. Motivene er fra dagliglivet i Kristiansand på 1940-50-og 60-tallet.

Ta med venner og bekjente som husker noe fra «gamle dager», og ta gjerne kontakt med a.lindvig@vestagdermuseet.no dersom du kjenner igjen noen av menneskene på bildene, eller har historier knyttet til noen av bildene.

Du kan også skrive til Digitale bilder i Agder dersom du har informasjon om bildene. Postadressen er da: Digitale bilder i Agder / Vest-Agder-museet, Odderøyveien 21, 4610 Kristiansand.

I tiden som kommer vil stadig flere av fotoene fra Dagfinn Pettersens rikholdige arkiv bli digitalisert og presentert på agderbilder.no, så dersom du ikke ser kjente på bildene på torget, kan det være du finner noen på agderbilder.no.