Setesdalsbanen – Norges første museumsjernbane 50 år

I 2014 var det 50 år siden Setesdalsbanen åpnet som museumsjernbane. Dette blir feiret med en spennende jubileumsbok som tar for seg de første 50 årene som museumsjernbane. Boken er skrevet og utgitt av Setesdalsbanens venner.

Kun to år etter siste ordinære tog gikk på Setesdalsbanen i 1962 ble det startet kjøringer på Setesdalsbanen som museumsjernbane. Boken Norges første museumsjernbane 50 år tar for seg begivenhetene og personene som har gjort Setesdalsbanene til det den er i dag, og de som i dag jobber med å holde Setesdalsbanen i drift både som ansatte og frivillige. Dette er en spennende bok med mange flotte bilder fra tiden etter 1964.

Boken selges hos utvalgte bokhandlere, i vår suvenirbutikk på Grovane stasjon og i vår nettbutikk.