Nålebindingskafe og bokpresentasjon med Anno-Katja

22. februar kl 18:00-21:00 | Sjølingstad Uldvarefabrik
Utsnitt av forsiden til Med en nål. Bli kjent med nålebinding

I forbindelse med museets utgivelse av boken «Med en nål. Bli kjent med nålebinding», vil Katja Kålheim, kjent fra NRK serien Anno presentere boka på flere av museets besøkssteder. Først ute er Sjølingstad Uldvarefabrik. Her lanseres boka 22. februar kl 18:00.

Onsdag 22. februar ønsker vi velkommen til boklansering og nålebindingskafé på Sjølingstad Uldvarefabrik. Det vil bli servert noe i glasset, boken «Med en nål. Bli kjent med nålebinding» blir presentert, Katja demonstrere nålebinding og det blir boksalg samt gode muligheter til å handle i museumsbutikken på Sjølingstad.

Litt mer om boken «Med en nål. Bli kjent med nålebinding»:

Boken er oversatt fra finsk og tilrettelagt for norske lesere av Katja Kålheim. Hun er til daglig ansatt i Vest-Agder-muset og formidler ved Tingvatnet fornminnepark. Boken henvender seg særlig til deg som ikke kjenner til nålebinding fra før av og som har lyst til å lære denne gamle tekstilteknikken. Boken egner seg dermed særlig for nybegynnere, men også du som har vært borte i nålebinding tidligere, vil kunne få inspirasjon og lære nyttige tips. Boken er rikt illustrert med bilder som viser framgangsmåter, i tillegg inneholder boken oppskrifter.

Inngangspris: Kr. 100,-. Inngangsprisen inkluderer gratis kaffe, frukt og noe enkelt å bite i. Boken vil også  bli introdusert til en god pris denne dagen, kun kr 249,- (ordinær pris kr 299,-).

Vi fortsetter med nålebindingskafe og bokpresentasjon på følgende steder ut over vinteren: (listen oppdateres etter hvert)

1. mars: Tingvatn fornminnepark, Hægebostad kl. 18:00

16. mars: Kristiansand museum kl. 18:00

5. april: Nordberg fort / Lista museum. Nålebindingskafé og fargeseminar  kl. 16:00