«Ikke bare greit? Om å være fattig på Sørlandet.» 3. mars – 1. mai

03. mars kl 10:00 - 01. mai kl 20:00 | Mandal museum

Utstillingen «Ikke bare greit? Om å være fattig på Sørlandet» vises i Andorsenhagen utenfor Mandal museum i perioden 3. mars – 1. mai, alle dager kl. 10-20.

Utstillingen ble åpnet i Kristiansand i november 2016. Den ble gjenåpnet i Andorsenhagen utenfor Mandal museum fredag 3. mars. Der vil den stå fram til 1. mai – åpen, gratis og tilgjengelig for alle hver dag kl. 10-20.

I perioden 9.-21. mars er det skolebesøk i utstillinga flere formiddager, så det kan være lurt å komme etter kl. 13.

Besøk utstillinga, der du får høre 14 mennesker forteller om fattigdom i dag.

Fattigdom er fortsatt et høyst samfunnsrelevant tema, som berører mer enn 10 % av befolkningen her i regionen.

Vest-Agder-museet har i over ett år jobbet med det svært tabubelagte temaet fattigdom. Er du berørt av fattigdom, prøver du å skjule det, ofte til og med for dine nærmeste. Å være fattig er skambelagt, nesten som et tegn på at du ikke har klart deg i vårt samfunn, der «alle» fremstår som vellykkede. Fattigdom er «ikke bare greit,» som sørlendingene gjerne sier om det meste. Resultatene av arbeidet, presenteres i form av en brakkebasert vandreutstilling og en ny publikasjon.

Les mer her.