«Hvem var de?» – en ny utstilling på torvet i Farsund

Fredag, 11. desember, åpnet vi en ny fotoutstilling på torvet i Farsund. Vi mangler navnene til mennesker på over to hundre gamle portretter og spør nå lokalbefolkningen: «Hvem var de?»

Bildene finnes som negativer på glassplater fra arkivet etter fotograf Waage Pettersen i Farsund. De har nå blitt digitalisert og derved gjort tilgjengelig for publikum. Utfordringen ligger i at det ikke finnes noen informasjon om hvem som er på bildene. I samarbeid med Digitale Bilder i Agder ber Vest-Agder-museet nå om publikums hjelp til å identifisere personene på bildene.

LMF-WP-0011

Derfor, kjære Farsundbeboere: Ta en pause i julehandelen. Ta en tur ned på Torvet og se om dere finner igjen noen slektninger eller andre kjente på de to hundre bildene, og fortell oss hvem de var! Vi gir gjerne bort en digital kopi av bildet til den som hjelper oss med å fortelle oss: «hvem var de?»!

Tekst og kontaktperson: Arve Lindvig, a.lindvig@vestagdermuseet.no.