Førjulshygge på Kristiansand museum

27. november kl 12:00-16:00 | Kristiansand museum

Like sikkert som at jula kommer er det at vi arrangerer julemarked på Friluftsmuseet på Kongsgård 1. søndag i advent.

Her blir det anledning til å kjøpe flotte, hjemmelagde julegaver. Mellom slagene kan man ta en kopp kaffe, kjøpe seg en vaffel eller spise litt julegrøt.

Våre mange utstillere selger mye forskjellig, fra småkaker og strømper, julekort og juleduker til syltetøy, sleiver, smykker, kranser og andre ting.

julenek_luke 8

Venneforeningen fyrer opp grillen og selger pølser i brød, helligtrekongerslys og julebrød. Skulle du bli sulten eller tørst, så kan du kjøpe en kopp kaffe og en svele i Venneforeningens bod som du kan kose deg med mens du vandrer rundt i Bygaden.

Vi får besøk av sjonglør som kan sjonglere med ild. Du kan kjøre med hest og kjerre, være med på eventyrstund og kanskje kommer nissen innom. Det er mye både å se og kjøpe for både store og små!

Inngangsprisen denne dagen er: Voksen kr. 75,- Barn (3-16) kr. 25,-

Vi ønsker at flest mulig bruker buss til arrangementet og pris ved bruk av buss er: Voksen kr. 40,- Barn kr. 10,-

Husk kontanter – utstillerne har ikke bankterminal og det er ikke mulig å ta ut kontanter på området.