«Bak fasaden» i Buen kulturhus

09. oktober kl 13:00-16:00 | Galleri Buen

Vest-Agder-museets utstilling «Bak fasaden» er på vandring i fylket, onsdag 14. september åpnet den i Galleri Buen, og som eneste utstillingssted vises originalen av Adolph Tidemands «Haugianerne» her!

En gjenstand og måten den blir brukt på avslører mye om våre verdier til enhver tid. Og de færreste ting har bare én side. Et museum presenterer aldri hele sannheten. Har du tenkt på det?

I utstillingen møter du syv gjenstander. Bli med bak fasaden og utforsk de kjente forsidene og de mer skjulte baksidene av en badstue og en ølbolle fra 1700-tallet, et unionsmerke fra 1844, det kjente kunstverket ”Haugianerne” fra 1865, et fjellbor fra 2. verdenskrig, en fargekomposisjon fra 1983 og en plastbåt fra etterkrigstiden. Nye forskningsresultater kommer frem i museets nyeste publikasjon med samme tittel, og gjenstandene kan du se i utstillingen som nå har åpnet på Kristiansand museum.

Utstillinga åpnet i Galleri Buen onsdag 14. september kl. 18 og vises torsdag til søndag kl. 13-16 til og med 9. oktober.

Tidligere saker om «Bak fasaden» kan leses herher og her.