Agderseminaret: På vandring og på flukt

13. oktober kl 00:00 - 14. oktober kl 00:00 | Universitetet i Agder, Gimlemoen, Kristiansand
Agderseminaret 2016. Foto Vennesla bibliotek / DBVA.no

Torsdag 13. og fredag 14. oktober arrangeres Agderseminaret 2016. Tittelen på seminaret i år er På vandring og på flukt. Migrasjon i historisk perspektiv.  Ikke siden andre verdenskrig har flere mennesker vært på vandring og på flukt – over landegrenser og i sitt eget land.

Årets seminar vil trekke de lange linjene gjennom de siste hundreårenes migrasjonshistorie. Seminarets første dag er viet utvandring, mens siste dag fokuserer sterkere på dagens situasjon med stor innvandring og et flerkulturelt Norge. Den internasjonale situasjonen, før og nå, danner rammen rundt de ti foredragene.

Seminaret vil finne sted på Universitetet i Agder, Gimlemoen, Kristiansand.

Agderseminaret 2016_aug3

Last ned hele programmet her.

Pris: Deltakelse to dager kr 800,- inkl lunch m.m. Deltakelse en dag kr 400,- inkl lunsj m.m. Tillegg for middag torsdag ettermiddag: 500,- (inkl. drikke).

Bindende påmelding og betaling innen 23. september som gjøres her…. (egen digital påmelding via UiA)

Kontaktperson, faglig program: Berit Eide Johnsen

Kontaktperson, praktisk arrangement: Line Frøysaa Eriksen