1:1 Elevenes arkitektutstilling

30. mai kl 16:00-18:00 | Mandal museum

I hele mai har elever fra Vassmyra og Blomdalen ungdomsskoler deltatt på worskhop i hagen til Andorsengården i Mandal. Nå kan du se hva de har laget!

På workshopen bygget elevene en felles konstruksjon i målestokk 1:1 sammen med arkitektene fra arkitektbyrået Stiv Kuling. Resultatet av workshopen blir vist i Andorsengården, de gamle lokalene til biblioteket. Arkitektene vil være til stede.

Rammene rundt opplegget var Andorsengården, et spesielt bygningsmiljø fra en tid forskjellig fra i dag. Stedet i seg selv blir brukt som referanse på fordums tids byggeskikk og kvalitet på materialer og utførelse. Gode eksempler på bygningsmiljø som dette er sjelden vare og fortjener å bli løftet fram også i undervisningssammenheng.

Utstillinga vises kun denne dagen!