”100 år med Vera Lynn”

08. september kl 19:00-21:00 | Bredalsholmen, Andøya

Fredag 8. september inviterer D/S Hestmanden til en musikkteaterforestilling på skipet – «100 år med Vera Lynn! Dette blir en unik musikkopplevelse du ikke bør gå glipp av!

Sted: D/S Hestmanden, fremre lasterom.
Fredag 8. september kl. 19.00.
Pris: kr 200. Det er ikke nummererte seter.
Billetter kan kjøpes her.

(Skipet har dessverre begrenset adkomst for bevegelseshemmede).

”100 år med Vera Lynn”
Underholdningsvogna presenterer en fartsfylt musikkteaterforestilling om den verdensberømte sangstjernen Vera Lynn. I 2017 fyller Vera Lynn 100 år og Underholdningsvogna ønsker å hylle denne fantastiske sangerinnen; en av nåtidens aller største gjenlevende stjerner.

VeraLynn ble født i England 20. mars 1917 og fikk kallenavnet ”The Forces´ Sweetheart”. Vera Lynns spennende karriere startet i London allerede da hun var 7 år gammel, og i ungdomsårene turnerte hun med de største og mest populære storbandene. Da 2. Verdenskrig brøt ut fikk sangerinnen sitt eget radioprogram (Sincerely Yours) på BBC hvor hun leste opp brev fra soldater ute i felten, og meldinger fra mødre og koner som skulle nå ut til de som kjempet i utlandet. Under hele krigen reiste den uredde og jordnære sangstjernen verden rundt for å oppmuntre de allierte troppene med sin sang. De mest kjente låtene ”We’ll meet again” og ”White Cliffs of Dover” er kjent for flere generasjoner i hele verden. Tretti år etter krigen ble sangerinnen adlet av den
britiske dronningen og fikk tittelen Dame Vera Lynn.

Det var ikke før etter krigen at Norge for alvor fikk kjennskap til Vera Lynn og hennes hitlåter da det ble lov til å høre på radio igjen. Stjernen besøkte Norge i 1969 hvor hun gjestet den populære festivalen «Momarken» som ble kringkastet og sendt på NRK.

Med forestillingen ”100 år med Vera Lynn” ønsker Underholdningsvogna å fortelle historien om Vera Lynns spennende og innholdsrike karriere. Dette er en fartsfylt forestilling med kostymer, bilder, filmklipp, sang, teater og dans. Her får publikum møte fargerike karakterer samt presentert historien om Veras lange og betydningsfulle karriere som ”The Forces Sweetheart” og som arbeiderklassens stolte symbol. I tillegg inviteres publikum med på en stormfull og opplevelsesrik flytur til Burma!

I øvingsperioden sendte Underholdningsvogna fanbrev til den berømte sangerinnen og på premiedagen 28.februar kom det personlig svar tilbake fra selveste ”The Forces Sweetheart”. Vi er utrolig stolte over å kunne si til alle vi opptrer for: Vi hilser fra Dame Vera Lynn!

Vi oppfordrer til allsang og Afternoon Tea når vi hyller en av nåtidens aller største gjenlevende stjerner!

Kjøp billett